יום חמישי, 1 בנובמבר 2012

ולשאלה הבאה:

קשים הם חייו של החרקולוג. השעות הארוכות אל מול מושאי מחקר בלתי נראים, תקציבי המחקר הנמוכים, היעדר הלגיטימציה מדודות בסדר פסח. אך אם יש משהו אחד שמוציא כל חובב פרוקי רגליים מכליו - אלו הן השאלות.

כאשר אני אומר שאני חוקר בביולוגיה, אנשים מיד מדמיינים לעצמם מדען בחלוק לבן ופיפטה בידו, מביט במבט מרוכז במיקרוסקופ וקורא "תזעיקו לי את שר הבריאות בטלפון!!". אך מרגע שהתברר שאני לא חוקר איך מרפאים מחלות / מצמיחים שערות במקומות בהן צריכות להיות שערות / מסירים שערות במקומות בהן לא צריכות להיות שערות - מתחילות השאלות. אותן השאלות שנשאלות שוב ושוב ושוב ושוב ושוב וחוזר חלילה וחלילה וחס ועובר סובב וחוזר ושוב ושוב. אז ננצל את הפודיום הוירטואלי הזה בכדי לענות אחת ולתמיד על כמה מהשאלות שמציקות לכולם ובעיקר לי:

א. למה? ככה. כי חרקים הם יפים, מעניינים, חשובים, מועילים בחלקם, מזיקים בחלקם, אפשר לעשות איתם מדע מעניין וחשוב והם נמצאים בכל מקום מסביבנו. אה, ומפני שהם מגניביייייייייייייייייייים. קבלו למשל את החרק הזה - ארינמל עם רגלי טרף קדמיות של גמל שלמה (מתוך האתר של הצלם וחוקר החרקים Alex Wild). זה לא נהדר?


ב. מה עושים עם זה? כלום. מחקר אקדמי, פיתוח חקלאי, עזרה במחקר בלשי (כמו ב-CSI), לימוד בחוגים לילדים, עבודה בשירות הוטרינרי, עבודה ברשות שמורות הטבע וקבלת ג'ובים מבכירים בליכוד. וכמובן - מענה בלתי פוסק על שאלות.

ב. איך נפתרים מג'וקים? אני לא יודע, אני לא מדביר. בגדול, תיקנים הם יצורים שחיים בכל מקום שיש בו בני אדם. הם מעדיפים מקומות חשוכים, לחים וחמימים שיש בהם אוכל. אז תדליקו מנורות, תפעילו מזגן, ובעיקר - תנקו את הבית שלכם לפני שאתם באים אלי בטענות.

ג. מה התפקיד של יתושים? לעתים מנוסח כ"מה הדבר הטוב שעושים יתושים?". חברים - אין דבר כזה "תפקיד". יתושים קיימים לא כדי להשיג מטרה כלשהי או כדי למלא תפקיד. הם קיימים כי הם יכולים להיות קיימים - כי הם טובים בלהשיג אוכל, לשרוד ולהתרבות. לנסות להדביק לכל יצור חי תווית של איך הוא משרת את הטבע (או גרוע מזה, איך הוא משרת אותנו) מקטין את הטבע ומשרת את האגו שלנו.

ד. האם זבובים זוממים משהו? למה הם מחככים את הרגליים ברשעות כזו? ובכן, זה בגלל שהם חרקים חמודים והיגייניים. הזבובים מנקים את הרגליים והראש מפירורים ואבק שנדבקים אליהם במהלך הסתובבותם בעולם, ממש כמו חתול שמנקה את עצמו.

יש עוד, נעצור פה, לא לפני שניתן כמה שירי שאלות:

ג'ימי שואל את השאלה שכל אדם חושב צריך לענות עליה. אני יודע שבוודאי תצרחו ותצעקו שהעולם הקטן שלכם לא נותן לכם ללכת - אבל למי אתם מנסים להוכיח שאתם עשויים מזהב?
והרבה לפני שהצ'ילי פפרס חשבו על זה, סולו הג'יטרה ההפוך שלו הוא מופתי.




ווילי נלסון עושה כבוד לבוב דילן באחד מהשירים המסתוריים מתוך Oh, Mercy.




ולואי סי קיי בקטע שכולם יכולים לצחוק ממנו, אבל רק הורים יכולים לשבת ולהנהן "כן, נכון, אלו החיים שלי, אני אלך לשנייה לייבב בפינה ואחזור מיד." השאלות מתחילות בדקה 7:00





בברכת "אם תלך, מי יחבק אותי?"
נתראה.

6 תגובות: